“Hoe ervaar jij de lessen en colleges voor jouw persoonlijke geestelijke leven?”

Studenten geven een antwoord op deze vraag:

Marjolein
"Dit jaar heb ik ervaren als een jaar waarin ik veel mocht leren over wie God is en wie ik mag zijn in Christus. Hij heeft mij niet alleen gered, maar ook compleet gereinigd, waardoor ik nu altijd met vrijmoedigheid mag naderen tot Gods troon. Ook heb ik geleerd en ervaren dat het ontzettend belangrijk is om Gods Woord te kennen, niet alleen door middel van lezen, maar ook memoriseren. Als je Gods Woord leer kennen, leer je God kennen."

Folkert
"Het afgelopen jaar is bij mij het besef echt geland dat Zijn genade mij genoeg is. Dat God niks van mij verwacht, maar dat Hij wil dat ik beschikbaar ben voor Hem zodat Hij met Zijn kracht in mij kan werken. Mijn God die gebruik wil maken van mij nietig mens om tot Zijn doel te komen. Genade, alles is genade. Onuitsprekelijke genade. Genade zo oneindig groot. De God die hemel, zee en aarde schiep, de Almachtige wil jou en mij gebruiken voor Zijn heilsplan. Wat overweldigend!" 

Mariëlle 
"Het Bijbelschooljaar heeft mij meer onder de indruk gebracht van wie God is en wie ik ben als kind van God. Ik mocht gaan zien wat een relatie tussen God en mij inhoudt. Daarnaast mocht ik gevormd worden in de omgang met andere gelovigen in het vermanen en opbouwen van elkaar. Ook heeft dit jaar mij geleerd wat gebrokenheid inhoudt en dat ik daarin alleen op God mag vertrouwen." 

Lisa
"Dit Bijbelschooljaar heb ik mogen ervaren wat gemeenschap met medegelovigen inhoudt. Elkaar met liefde bemoedigen om onze blikken op God gericht te houden en als het nodig blijkt elkaar terecht te wijzen en biddend bemoedigen om stand te houden tegen listige verleidingen. Openheid en eerlijkheid over wat er werkelijk in onze harten speelt, bleek dit jaar voor mij het moeilijkste en het mooiste wat ik mocht leren. Beter gezegd: beginnen te leren. Want er moet nog veel worden geschaafd en geslepen. Ja, ik mag nog steeds worden gekneed in de handen van De Enige God Die als Mens op aarde zonder zonden kon wandelen. Zijn genade voor mij is dat ik ben aanvaard als zondaar en in Hem mag leven als een heilige door Zijn bloed." 

Bart
"Het jaar op Gospel for Europe is voor mij een heel vormend jaar geweest. Ik heb mogen ontdekken hoe ik een connectie kan maken tussen de theorie (hoofd), mijn bewogenheid (hart) en de praktijk (handen). Door het samenleven met anderen ben ik zelf uitgedaagd in nederigheid en geduld en heb ik ook mogen leren hoe ik anderen kan dienen en hoe ik daarin kan ontwikkelen. Boven alles heb ik een groter, breder en mooier begrip gekregen van God."

Hilde
"Door de lessen en de leefgemeenschap, maar met name door een persoonlijke en intieme relatie met God heb ik geleerd om Zijn stem te verstaan, onder de indruk te raken van wie Hij werkelijk is, om zegen te ontvangen na gehoorzaamheid en diepe vrede en vreugde te krijgen gebaseerd op het werk van Jezus Christus. God liet mij door processen heengaan, soms diepe dalen en soms hoge pieken. Maar steeds was God daarbij en leerde ik alleen om van Hem afhankelijk te zijn. Steeds meer ontdek ik dat het van levensbelang is om dagelijks met Hem te wandelen, om daadwerkelijk verschil te maken in deze donkere, duistere wereld. In de leefgemeenschap word je geschaafd omdat je zo één bent met elkaar, je hart deelt met verdriet, blijdschap, pijn en vreugde. Mijn conclusie is dat mijn persoonlijke omgang met God, het ontvangen en het kennen van Hem, de enige manier is om ook zo te allen tijde in liefde met broeders en zusters te leven en Hem te verheerlijken door mijn leven heen."


Pieter en Gerdina
"We dachten dat wij degene waren die een offer brachten om naar de Bijbelschool te komen, maar onze Almachtige Vader liet ons al heel snel zien dat het een kostbaar geschenk van Hem was, om zo een jaar aan Zijn voeten te zitten en van Hem te mogen leren. Hem beter te leren kennen en onze relatie te versterken zonder alle dagelijkse rompslomp die je zo snel in beslag kan nemen."

Naomi
"Voordat ik aan de Bijbelschool begon, vond ik het lastig om de betekenis van het leven, sterven en opstanding van de Heere Jezus toe te passen in mijn dagelijks leven. Op de Bijbelschool heb ik het belang geleerd van jezelf volledig over te geven aan de Heere zodat Hij je kan vullen met dingen van Hem. Dit gebeurt voornamelijk door het samenleven in de leefgemeenschap. Bovenal heb ik mogen ontdekken wat er gebeurt als Jezus Christus het fundament van je leven is! Wil je dit ontdekken? Dan kan ik je zeker deze Bijbelschool aanraden!" 


Tirza
"Ik kwam de Bijbelschool binnen met het idee dat ik nooit de zending in zou gaan. Na een paar weken kwam ik er al achter dat ik daar zelf weinig over te zeggen heb. Ik mocht leren dat God de Regisseur is van mijn leven. En door het jaar heen heb ik steeds meer mogen leren wat totale overgave betekent. Dat ik mijn leven aan Hem over mag geven. Ik heb dus geleerd wat vertrouwen en geduld is." 

 

Nieuwsbrief ontvangen?

Vul hieronder je e-mailadres in.

Gospel for Europe magazine

Veritas

Op maandag 18 september start er een nieuwe cursus Veritas op de Bijbelschool. Deze exegesecursus stellen wij ook open voor buitenstaanders. De kosten voor deze module bedragen 250 euro en bestaat uit 20 lessen. Voor meer informatie of opgave: Leander Janse 06 - 41464671 / l.janse@gospelforeurope.nl.

Preekcursus

In de week van maandag 30 oktober t/m vrijdag 3 november wordt er op de Bijbelschool een preekcursus gehouden. Mannen die een verlangen hebben het Evangelie uit te dragen kunnen zich hiervoor inschrijven. De kosten bedragen 100 euro. Voor meer informatie of opgave: Leander Janse 06 - 41464671 / l.janse@gospelforeurope.nl.

Contactgegevens

Gospel for Europe Bijbelschool 
Soestdijkerstraatweg 151
1213 VZ Hilversum

Tel: 0184-447449 of 06-15670474
E-mail: info@gospelforeurope.nl